träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

21 september

Publicerad 2013-09-21 22:35:37 i Allmänt, Bruks, Lydnad,

Inte mycket träning idag men lite.

Kortaste agilitypasset någonsin vid LHU då vi körde ingångsträning slalomet. Överlag väldigt bra förutom strul någon gång när vinkeln blev större från höger blev det fel någon gång men med lite mer stöd från mig så gick det bra sen. Lite fusk på slutet men jag var inte jättehård på det idag.

Det blev även ett kort pass framförgåendet här utanför. Början till att sätta ihop hela momentet. Försökte belöna upp fotgåendet innan men lyckades inte riktigt. Han har så jävla bråttom när han vet vad vi ska göra, fullt fokus framåt och ska bara iväg. Tillslut sa jag till honom lite tydligare att när jag säger fot så är det fot och inget annat och han tog det ganska bra, lite ”ledsen” men vek inte ner sig. Förutom fotgåendet gick resten bra. De flesta halterna gick bra och inga problem för mig att gå fram till honom och börja fotgåendet igen. Körde men täta belöningar under momentet, speciellt de delar som är nyare (halter, nytt fotgående). Kör vi enbart fritt följ så är han riktigt duktig.

Upptäckte att Kiro blivit lite tjock senaste veckan. Husse vägde honom och 2hg hade han gått upp sen tidigare i veckan. Blir till att skära ner lite på maten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela