träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

11 september

Publicerad 2013-09-12 21:46:36 i Bruks, Lydnad,

Idag gick vi på gemensam träning på LBK. Många andra hundar och några ganska "störande" men jag tycker att Kiro skötte sig utmärkt, visst tappade han fokus ett par gånger men överlag hade han bra fokus trots att jag utmanade honom. Jag var dock lite seg och farten kunde ha varit bättre.
 
Vi fick hjälp att köra en budföring som gick bra förutom att han hoppade en gång på mottagaren. Sen körde vi läggande under gång, han la sig alla gånger trots att vi utmanade honom, dock fanns en viss osäkerhet när det blev nära störning eller om jag gjorde något annorlunda så vi får fortsätta att jobba med den.
 
Vi fick även en apell/lkl 2 apportering kommenderad. Gick bra forutom att hhan satte sig lite snett framför mig i ingången.
 
Vi körde en apell/lkl 2 plastliggning med en annan hund, lite svårt eftersom det var en hund som Kiro känner igen. Förutom att han satte sig upp när jag gick iväg så gick det utmärkt. Jag sa bara åt honom att lägga sig igen och sen låg han stadigt i nästan 4 minuter.
 
Övrig tid tränade i lägganden, ställanden, aportering och lite hopp över hinder. I det sistnämnda var han jäkla skällig men annars gick det mesta bra om än något långsammare än vanligt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela