träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

29 oktober

Publicerad 2013-10-29 21:41:04 i Bruks, Lydnad,

Spår och lite lydnad ikväll.
 
Lydnaden tränade vi utanför Coop. Körde lite fotgående, en hel del lägganden, fjärrdirigering, lite platsliggning och framförgående. Det mesta gick riktigt bra men vid tillbakagången i platsliggningen strulade då han hade kopplet kvar på och jag ville ta det innan jag gick fram till honom men då satte han sig. Blev mer fel för det var jättesvårt att ligga kvar när jag höll i kopplet tydligen.
 
Spåret blev i mörkret på en äng. Borde ha blivit minst 400m men tre förmål, två vanliga pinnar och en slutpinne (i mitten) och en liggtid på knappt ca 45 min. Det gick över förväntan även om han hade lite bråttom i början och missade första vinkeln så gick han tillbaka ganska snabbt och hittade spåret igen. Han var nog inte alltid i spårkärnan men hittade alla pinnar. Gjorde några av sina typiska "ska bara kolla av åt andra hållet" i några vinklar man gick snabbt åt rätt håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela