träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

24 oktober

Publicerad 2013-10-24 20:53:25 i Bruks, Lydnad,

Ett kort intensivt pass men lite lydnad och ett minispår här hemma ikväll.
 
I lydnaden körde vi:
 
Rutan - Vi jobbade lite som igår först, belöna i rätt position. Sen gick vi över till att springa genom rutan till en tasstarget. Lite skall kom det då och då bröt jag på en gång. Sen gick det utan skall. Vi avlslutade med några korta skick till rutan som gick bra förutom ett skall och då uteblev belöningen, sen var han tyst.
 
Framförgående - Riktigt bra. Bra halter, inga problem att gå en långre sträcka och ok fotgående. Dock på den "invanda" platsen.
 
Apportering - Körde stadga gripanden vilket gick ok, rycker till lite och lite tass någon gång. Avslutade med en riktig apportering som gick riktigt bra, ingen tass och bra fart.
 
Minispåret låg på en gräsmatta och var ca 100 m med en vinkel och en pinne i slutet. Liggtid ca 1 h. Lite strul i början då några bjäbbiga golvmoppar gjorde att vi inte kunde starta där jag hade tänkt men han verkade fästa i spåret bra trots att några barn korsade det precis innan . Tog vinkeln efter att ta kollat av framåt och åt andra hållet. Missade däremot pinnen då han slog lite precis där och jag hade lagt den i en liten lega. Jag försökte kalla in honom för att han skulle gå den sträckan igen men då hittade han pinnen på tillbakavägen och blev jätteglad :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela