träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

22 oktober

Publicerad 2013-10-23 22:04:07 i Bruks,

Spår idag.
 
3-400m två vinklar, tre pinnar och ca 45 min liggtid. Vi var på en igenvuxen "ödetomt" med mest högt gräs men även lite grus, asfalt och två kullar som jag självklart gick upp på. Kiro spårade riktigt bra, rusade inte iväg när han tappade utan gick tillbaka lite och analyserade. Första och sista pinnen markerade han fint men missade den i mitten vilket delvis kan ha varit mitt fel. Jag hamnde lite efter och den pinnen låg efter en vinkel uppe på den högsta kullen (pinnen låg direkt nedanför kullen) så drog jag nog honom lite i sidled när han gick ner och jag skulle komma i fatt då jag inte ens han hela vägen upp på kullen. Dessutom så glömde jag att hetsa honom på pinnarna både innan och under tiden. Skärpning! så vi inte tappar det vi arbetat upp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela