träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

16 oktober

Publicerad 2013-10-16 21:50:10 i Lydnad,

Drop in träning på LBK ikväll med en superladdad Kiro. Blev lite blandat:

Framförgående – ok men han drog lite mot stegarna på höger sida och en gång avvek han och började klättra upp på ena. Fick lite tips på hur vi ska jobba med halterna. Träna stadga i halten separat.

Apportering – riktigt bra med träapporten förutom att han i slutet ställde sig upp och slängde ut rumpan när jag skulle ta apporten som han ville vara beredd på att jag skulle dra i den. Hoppas det är snabbt övergående. Vi jobbade även lite med en tungapport. Han lyfte och bar den fint om än lite vingligt. Avlämningarna fungerar dock inte alls. Det är äckligt tycker han och släpper innan. Vi jobbade lite med håll fast där.

Fritt följ och linförighet – riktigt bra, fick även kommendering.

Lägganden – ok men jag måste jobba bort dk i då jag saktar ner vid kommando. Dk på ett uppsättande. Fick kommendering och lite extra störning men det var inga problem.

Hopp över hinder – bra jobbade med förväntan framåt och avslutade med ett sättande på andra sidan vilket gick väldigt bra.

Budföring – Superbra förutom en viss tvekan vid skicket från mottagen andra gången. ”Han förstår kanske inte smålänska”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela