träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

1 oktober

Publicerad 2013-10-02 21:12:37 i Bruks,

Lite bruks idag.
 
Uppletande i en tydligen ganska svår korridor på 7x40m. Svårigheten var att det var flera olika underlag: berghäll, "vanlig skogsmark" och ganska sankt och att det gick en populär stig tvärs över. Utöver det så klantade jag till det och gick lite utanför korridoren. Kiro fick iaf börja att leta efter fyra föremål som jag lagt ut när han satt i bilen. Första föremålet, en handske några meter ut var inga problem men sen drog han ut ur korridoren på samma ställe flear gånger, Tillslut lyckades han hitta ett nyckelband halvvägs ut i vänstra kanten. Men han gick inte ut på djupet, inte längre än stigen så de sista två fick han vittra i koppel och sen hämta. Tändsticksasken är alltid svår och den låg på en stubbe vid stigen.
 
Sen fick han leta upp två saker som han såg när jag la ut. Inga problem att gå ut på djupet då tydligen.
 
Sen gick vi de fyra minispåren jag hade lagt. Bra markering av apporter men slarvigt spårande. Målet är ju att öka värdet på apportena och idag visade han tydligt att här är det något, hit med gottat och lek nu. Framsteg även om det hade varit kul om spårandet hade gått bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela