träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

7 november

Publicerad 2013-11-07 20:37:13 i Lydnad,

Träning med Line och Ila idag. Överlag gick det bra men känslan efteråt är mest besvikelse över det moment som inte fungerade i kedjan, läggande under gång...
 
Vi körde igenom alla moment "nästan" tävlingsmässigt:
 
Platsliggning - Bra
 
Budföring - Klockrent
 
Linförighet - Ok men lite seg och disträ eftersom Line gick ganska nära och kommenderade. Bra träning.
 
Framförgående - Ok men vänder sig om i den bortre halten.
 
Läggande under gång - Gick inte alls. Först ställde han sig och då gjorde vi om och då la han sig mn reste sig igen. Då la jag honom på håll och gick förbi innan jag gick tillbaka. Om det var rätt att göra vet jag inte men jag ville verkligen inte att han skulle få komma undan med att inte lägga sig eller ligga kvar. Blir att träna det i kedja ett par gånger de här dagarna.
 
Inkallning - Bra
 
Apportering - Ok, kudne haft bättre fart in men det var bättre än sist vi kedjade.
 
Hopp över hinder - Bra förutom ett något segt sättande.
 
Det regnade ganska bra periodvis vilket inte alls var uppskattat men det gick iaf även om attityden inte var den roligaste varken hos honom eller mig.
 
Efter det repeterade vi läggandena igen, även i kedja med framförgående men då halvsatte han sig :-( Vi bröt, körde några lägganden och gjorde om igen med framförgående innan och då tjuvade han nästan på läggadet men fick belöning iaf.
 
Vi lånade Lines ruta och det gick suveränt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela