träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

28 november

Publicerad 2013-11-29 20:27:20 i Lydnad,

Lydnadsträning på LBK.
 
Apportering - Fortsatt jobb för att få bort tassarna. Ok gripanden i lägre hastighet men en hel del dribblanden vid högre hastighet. Körde lite hetsning för att få bra gripanden i högre hastighet och då gick det bättre.
 
Hopp över hinder - Lite väl mycket skall i början så då blev det ingen belöning. Sen tyst och bra. Jag måste dämpa honom lite innan kommandot och säga komandot på lätt sätt (lågmält).
 
Runt - Vi tränade kommandot runt igen. Farten var ganska bra på slutet men han behöver fortfarande lite stöd. Inte helt säker, vilket inte är så konstigt typ tredje gången vi tränar på det.
 
Fritt följ - Bra men han kom lite långt fram ibland, var lite väl taggad.
 
Tungapporten - Tveksamt först men sen hämtade jag den roligaste leksaken och då var det inga större problem att gripa och hålla nästan helt själv. Provade på en liten liten ingång på slutet och det gick nästan. Har kommit fram till att jag måste ta den med båda händerna.
 
Fjärrdirigering - Jag tog med plankan och körde lite. Först gick det ok men sen blev han lite väl uppvarvad och skulle göra allt på en gång. Jag provade att sitta lite längre bort av någon dum anledning, det måste vi ju göra hemma först. Det gick iaf inget vidare.
 
Hoppapport - Riktigt bra förutom tassar på apporten. Inga tveksamheter. Kul verkar Kiro tycka.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela