träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

25 november

Publicerad 2013-11-26 20:53:35 i Bruks, Lydnad,

Lydnad och spår idag.
 
Lydnaden körde vi på gräsmattan vid coop. Kiro var lite lätt överladdad :-) Det blev inget lång pass men vi hann med bland annat:
 
Apportering - Fortsatt jobb med gripanden. Mycket bätter än igår. En dribbling och den blev det ingen betalning för. Annars så verkade han tänka och verkligen försöka ta den med munnen från backen. Vi körde även lite med klickern då jag belönad för att han plockade upp den med munnen från backen helt enkelt. Avslutade med en hel apportering som gick bra. Får vi lite fart i gripandet så kan det blri riktigt bra.
 
Fritt följ - Vilket tryck! Lite lite trängande men inget störande.
 
Stegförflyttningar - Fortsatt jobb. Bra tanke åt alla håll men bakdelen flyger all världens väg vid belöningssignal.
 
Kryp - riktigt bra teknik när han inte försöker att resa sig. Lyckades belöna liggandes. Provade på början på en vinkel. Med hjälp av nostarget gick det men utan så reste han sig.
 
Spåret la jag på fältet på andra sidan vägen. Blev ca 300m och en liggtid på knapp en timme 4 föremål, två spårpinnar och två slutpinnar. Jag provade att släppa på honom från sidan och han tog spåret utan att tveka :-). Sen spårade han utmärkt. Lite ringande i första vinkeln men det var inte så konstigt då andra sträckan låg i motvind. Alla pinnar hittade och markerade. På slutet hade jag gjort en liten spetsvinkel och den klarade han utan problem. Jag börjar nästan fundera vad som hänt, från att springa som en tok, missa alla vinklar och strunta i alla pinnar utom den sista till det här???
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela