träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

24 november

Publicerad 2013-11-25 21:38:13 i Agility, Lydnad,

Två träningspass idag. Lydnad på förmiddagen och agility på kvällen.
 
Lydnadspasset gick bra. Kiro var taggad men jag var inte lika taggad. Vi körde bara några olika moment. Bäst gick rutan, inte ett skall och han har bra koll på vad han ska göra. Apporteringen gick sådär, mer tassar än önskat. Vi provade även på lite stegförslyttningar vilket gick över förväntan. Egentligen har vi redan grunden för alla förutom vänster men det gick bra det också.
 
Agilitypassat blev intensivt. Vi tränade på gungan vilket gick bra, jag var lite otydligt några gånger och då gick han från kontaktfältet innan kommando men han stannade iaf. Sen tränade vi treadles vilket gick bra men det är en bit kvar till perfekt. Vi körde på tre hinder och det blev tight på sista. Sen körde vi en ganska klurig bana: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1467361_10151843745598246_1396619248_n.jpg
 
Vi körde hinder 2-15 ter gånger. Felfritt klarade vi den inte även om det var nära sista gången. Lärorikt för mig, det är svårt att vara snabb och tydlig. Jag borde ha planerat min handling bättre vid banvandringen, verkligen se alla fällor, även hinder som inte ens är med i banan! Balansbommen gick bra, en miss på sista kontaktfältet av dock så sitter inte kontaktfältet upp än men det trodde jag inte heller, struntade i det idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela