träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

23 maj

Publicerad 2013-05-25 08:33:00 i Lydnad,

 
Nu har vi debuterat på lydnadsplanen. Kiro var riktigt laddad så jag är super nöjd även om det inte blev ett förstapris. 154 poäng blev det fördelat:

Platsliggande: 9,5 (Flyttat sig något) (bytte liggställning)

Tandvisning: 8,5 (Ur glad) (Satt iaf när domaren hälsa på mig sen var det kört men lugnade sig snabbt och lät sig grävas i munnen.)

Linförighet: 7,5 (Pendlar ngt släpper, fina sättande, hänger på benet, SS) (Dålig fokus i början och sen bättre och bättre. Själva ingången på banna blev inte som jag tänkt då vi fick vänta lite längre än jag trodde på att få komma in så vi tappade det fina fokus vi hade först när vi väntade.)

Läggande: 0 (Fin framföring, lägger sig ej) (Jag var så torr i munnen att jag inte kunde säga ett ordentligt ligg han var enligt domaren på väg att lägga sig men stannade halvt sittande)

Inkallande: 8 (Bra tempo, avsluta långt bak) (Glömde väl bromsa och vände bakom mig)

Ställande: 8 (Framföring hänger ngt, stannar bra, dk ner) (Lite för bra stadga och otålig matte)

Apportering: 9 (Flyttar ngt, lukt(?), håller fint) (Nosade lite på den först innan han tog den)

Hopp över hinder: 10 (Fint)

Helhet: 8,5 (Trevligt ekipage) (Fick kommentaren att jag fick vara snabb i reaktionerna för att hänga med min hund, det har jag nog redan listat ut...)

Jag lärde mig massor (bla. att man visst måste startanmäla sig i sekretariatet) så nu är det bara att lägga upp en plan för träningen så vi kan försöka igen, troligtvis i slutet av augusti.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela