träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

18 maj

Publicerad 2013-05-18 22:50:04 i Agility, Bruks,

Varmt enligt Kiro idag också. Spår och slalom idag. Två portar på normalt avstånd idag på slutet med ganska lite vinklade. Samma sak idag vill han ha belöningen så kan han men annars så springar han mest runt bland pinnarna och skäller. Blir det bara lite lättare att motivera honom så borde han snart kunna ta ett riktigt slalom på 4 pinnar. Funderar på om ett hinder efter slalomet kan få honom mer fokuserad och motiverad eller om det bara gör att han struntar i slolomet. Kan kanske börja att prova med endast en port. Just nu känns det inte riktigt som han ser någon mening med slalomet i sig menom det förekommer i en rolig situation som han tycker att hoppa hinder är så får de kanske mer mening.
 
Spåret la husse i skogen vid Smedstad. Kanske 300 meter och tre pinnar plus slut och liggtid drygt en timme. Fäste inte riktigt i spåret i början men jobbade på bra och gav inte upp i värmen. Missade en pinne som jag hittade men hade inga problem med den korsade vägen. Jag måste jobba upp värdet på pinnarna då han ibland struntar i dem och inte vill komma in med dem om han hittar dem men när jag väl har tagit dem av honom vill han gärna kampa med mig om dem. Få köra lite leta pinnar övningar med riktigt gott godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela