träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

5 mars

Publicerad 2013-03-05 21:41:22 i Allmänt,

Lydnadsträning på fotbollsplanen i Rydsskogen som vanligt idag. Kiro var mer taggad än matte men det gick ganska bra ändå. Det vi tränade på idag var:
 
Apportering: Körde några springövningar men även en hel del ingångar. Jag la apportenpå backen nära mig så plockade han upp den och satte sig vid min sida, i början behövde han lite hjälp med handen men fattade snabbt själv hur man skulle få godis. Köde även inkallningsapportering med ingångar, riktigt bra när jag gick tillräckligt långt bort så han kunde få upp lite fart.
 
Fritt följ: Riktigt bra efter ett tag, bra kontakt, många spontana ingångar. Något enstaka släpp i början då jag lekte lite själv.
 
Platsliggning: Även denna gång bredvis löptik med löptiklukt på marken. Först låg han jättebra och sen gav jag en godis som hamnade på backen och då upptäckte han självklart att oemotståndliga lukter och började nosa. Lyckades stoppa honom en gång med ett lugnt nej men sen började han lukta igen och reste sig när jag stod en bit bort. Gick bara fram och la honom igen så låg han jättebra en liten stund till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela