träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

4 juni

Publicerad 2013-06-04 21:30:29 i Agility,

Agilitykurs

Vi tränade korta banor med byten, idag gick framförbytena bra men jag måste lära mig att göra rätt vid bakombytena. Jag vill gärna vara för långt fram och då blir det fel och sen måste jag hålla den linje jag tänkt från början.

Vi körde även lite kontaktfält vilket gick bra. Några gånger stannade han när han gick ner på balanshindret, på A-hindret är han inte stark nog för att stanna. Vi kommer nog inte att vara klara med kontaktfältshindren förrän han blivit starkare i ryggen stadigare i bakdelen.

Vi körde även ett 4 pinnars slalom med slalombågarna vilket gick över förväntan. Några gånger gick han ur men de absolut flesta gjorde han rätt. Kanske trillar poletten ner snart…

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela