träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

29 juni

Publicerad 2013-06-29 17:19:00 i Agility,

Ruskigt bra agilityträning på LHU idag. Körde först slalom (8 pinnar med bågar) i kombination med ett hinder innan och ett efter. En gång hoppade han ur slalomet av minst 10 gånger och den gången hade jag precis sänkt bågarna så de var ca 2 dm över marken. Han hade bra sug in och det kändes som om han inte brydde sig så mycket om vad jag gjorde när han var där inne, fullt fokus framåt och bra teknik. Sen körde vi kontaktfält vilket gick bra. Han backade upp på A-hindret och gick på nedfarten från balansen (på backen) och stannade för det mesta på rätt plats. Mycket jobb kvar men han är med på noterna och tycker att det är roligt.

Vi körde ”staket” idag också vilket gick bra efter lite strul på mittenhindret precis som sist. Vi avslutade med att 4 hinder rakt på rad där han fick jobba framåt självständigt när jag gjorde bakombyte. En fulsnurr blev det annars så kollade han bara snabbt åt det håll han trodde att jag skulle vara men sprang sedan åt rätt håll. Jag borde ha bytt tidigare så att han sett det innan sista hindret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela