träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

27 juni

Publicerad 2013-06-29 17:18:13 i Lydnad,

Körde lite vittring och försök till framförgående idag. Vittringen gick bra även om han ibland provsmakade på alla pinnar. Körde inte så många gånger.

Framförgåendet började hyffsat bra med att han gick framför och jag kastade godis, sen började jag krångla till det med leksak, kommando, tasstarget och för höga krav på att han skulle gå rakt och då blev det pannkaka. Jag lärde mig iaf något nytt om min hund, när han blir låg så är det inte alltid för att han tror att jag är arg utan för att han inte förstår varför han får belöningen. Klockrent idag då han tog belöning när han fick den för att ställde sig på tasstargeten men tog den inte när han fick den för att han gick framför mg mot tasstargeten. Ska eventuellt prova att bygga en allé med slalompinnarna och lära honom att gå rakt genom den och sedan jobba bort den genom att glesa ut och bredda. Just framförgåendet är ju så enkelt att det blir svårt för Kiro, han tycker ju inte att han går något när han bara går rakt fram utan vill gärna lägga till fler beteenden som att nosa bland annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela