träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

2 juni

Publicerad 2013-06-02 17:07:59 i Agility, Bruks,

På förmiddagen var vi vid LHU och tränade kontaktfält och byten. Kontaktfälten gick sådär, han var lite för disträ och uppskruvad för att hinna tänka vad han gjorde men en del bra repetioner blev det. Sen körde vi lite byten vilket gick bra även om det blev fel några gånger så lyckades vi få till det tillslut i alla övningar.
 
På em blev det lite pinnträning och ett spår. Spåret blev ganska kort kanske 2-300m med tre pinnar + slut. Spåret blev till stor del i högt gräs. Själva spåret gick helt ok men han tog bara två av pinnarna trots att han omöjligt kan ha missat de andra. Jag misstänker att han tycker att jag blir lite jobbig när han hittar dem då jag börjat tjata på honom att komma med pinnarna. Så nu tar vi några steg bakåt och jag går fram till honom och pinnen och belönar där så får vi träna på apporteringsbiten separat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela