träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

17 juni

Publicerad 2013-06-17 20:20:13 i Bruks, Lydnad,

Lite lydnadträning idag här hemma.
 
Vittring på gräsmattan, stora framsteg, näsan var på och han tänkte. Klickade för intresse för rätt pinne. De flesta gångerna intresserade han sig för rätt pinne först men om vi inte gick i från pinnarna direkt efter det så började han plocka med några av de andra några av gångerna.
 
Vi försökte oss även på en början till framförgående, vilket gick sådär. Tänkte att jag skulle belöna när han går framför mig i koppel med fokus framåt genom att kasta godis framför honom. Ibland gick det men han har nog sällan gått så fint i koppel, dvs. bakom eller bredvid mig i löst koppel. Kändes dock som att han bröjade få en aning om vad jag ville på slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela