träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

12 juni

Publicerad 2013-06-12 21:50:00 i Bruks, Lydnad,

Träning för nosen idag.
 
Påbörjade vittringsträningen. Både gömde pinnarna i gräset och la ut godis emellan. Till min förvåning så letade han upp godiset trots att pinnarna läg där (hungrig antagligen) lyfte han fel pinne igonrerade jag honom och intresserade han sig för rätt så fick han massor med beröm. Han fattade nog inte grejjen helt men förhoppningsvis så gör han det efter ett par gånger.
 
Sen gick vi ett spår jag hade lagt på gräsmatta och korsat en cykelväg. Blev kanske 200m med en vinkel och en böj. 2 pinnar + slut och liggtid ca 30 minuter. Jag la även lite godis vid varje pinne. Han hade väldigt bråttom i spåret och slog en del på några ställen. Ut på cykelbanan tvekade han inte men när han skulle upp på gräsmattan på andra sidan vek han av och följde cykelbanan en bit innan och vände tillbaka och hittade spåret och blev jätteglad. Pinnarna stannad han upp vid men plockade bara upp slutpinnen. Sista metrarna hamnade han någon meter från spåret, antagligen hade det blåst en del åt det hållet, så han vindade in slutpinnen. När vittringsaporteringen sitter hyffsat så kanske vi lär in liggmarkering eftersom han är lite svårmotiverad när det kommer till att apportera pinnarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela