träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

5 juli

Publicerad 2013-07-05 21:41:59 i Agility, Lydnad,

Lite lydnads- och agilityträning på LBK idag

Började med att köra igenom lydnadsettan tävlingsmässigt vilket gick bättre än väntat. Läggandet gick bra men när jag gick tillbaka viftade jag lite med armarna för att vara lite kul och då reste han sig för att springa efter leksaken som han trodde att jag kastade. Dumt nog la jag honom igen då och sen ville han inte sätta sig upp. Resten gick bra förutom en liten näsa i backen ett tag mellan två moment.

I agilityn blev det slalom och kontaktfält. Slalomen gick ok men han gick ut tre gånger totalt varav två på samma ställe innan näst sista porten när jag sänkt de flesta bågarna till ca 1 dm. Kontaktfälten gick riktigt bra, han verkar ha förstått grejjen. Provade även gungan mer på riktigt då jag ställde den så han fick gå på den från ett av borden ut på gungan och dunka ner i backen. Några gånger hoppade han av i farten men det var ingen tvekan när han skulle på igen, han kom på att om man tar det lugnt så blir det lättare. Det är en del jobb kvar men en bra början. Trodde det skulle bli svårare med kontaktfälten.

Han var trött idag vilket märktes i slalomen som är jobbig fysiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela