träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

25 juli

Publicerad 2013-07-25 20:18:00 i Agility,

Kort pass på agilityplanen idag. Körde 6 pinnars slalom i en bana med en U-formad tunnel precis efter slalomet där han fick vända och ta slalomet på tillbakavägen också. På andra sidan av slalomet hade jag två hinder så jag kunde variera banan lite. Trots at han var ganska trött gick det riktigt bra efter lite strul i slalomet början. I slutet hade jag bara två bågar kvar och de satt ca 1 dm upp. Körde sen lite kul banor(hinder och tunnel) där han fick springa på en del och jag fick klura på hur jag skulle få honom att ta rätt väg.


Avslutade med lite kontaktfältsträning på A-hindret. Körde med utlagd belöning efter hindret vilket gick bra. Sen ställde jag dit en del av muren som hopphinder efter och då blev det lite svårare. Vi fick inte till det helt /stannade för sent och fick sen backa upp på kontaktfältet) men tror att han förstod vad han egentligen skulle göra så det är bara att träna vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela