träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

3 januari

Publicerad 2013-01-04 13:55:00 i Bruks, Lydnad,

Blev spår + uppletande på förmiddagen idag också. Idag var vi dock bakom skidbacken. Spåret la jag inte i skogen utan på "ängen" vid backen. Det blev ca 200 meter med 3 vinklar och 3 pinnar + slut. Det hade säker gått jättebra om inte jag hade klantat mig och glömt bort första vinklen vilket gjorde att jag trodde spåret gick på ett ställe i början där det inte alls gick vilket jag inte insåg förrän efteråt. Så vi skippade första delen och började istället där jag visste att det var eftersom Kiro (självklart) inte hittade det spåret som jag trodde fanns i början. De två pinnar vi fick med (1+slut) plockade han upp =)
 
Uppletandet blev i skogen och gick mycket bra. Liten korridor men i pinne i början och en längst ner. Hittade både och kom in med dem. Tappade en av dem på vägen men fick gå och hämta den innan belöning.
 
På em körde vi lite framförgående inne. Jättekul enligt Kiro. Några gånger körde jag utan tydligt target vilket gick bra, då belönade jag så fort han gått ut i kopplets längd. Vi körde även lite stopp och stadga i ställandet. Stadgan blir allt bättre för varje gång, nu kunde jag gå ett varv runt honom, visserligen hade jag lagt en godis på golvet framför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela