träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

23 januari

Publicerad 2013-01-23 20:39:48 i Lydnad,

Idag blev det ett lydnadspass på fotbollsplanen.
 
Rutan - samma storlek som igår, gick bra. Börjar få bra fart ut samt försöker inte apportera kantbanden =) Hittar för det mesta en riktigt bra placering men ställer sig ibland lite nära någon kant.
 
Inkallning - Bra förutom han resta sig ena gången jag lämnade honom, dock gjorde jag det svårt genom att springa bortåt.
 
Ställanden under gång - började med att kasta belöningen bakåt (baklängsmarsch) och la sedan belöningen bakom (Gick bredvid men ej under fotkommando). Helt ok stopp och bra stadga. Rörde sig inte en enda gång tror jag. Får hoppas att belöningsplaceringen bakom underlättar hans förståelse för att kommadot även innebär stanna kvar efter stoppet.
 
Gripanden av apportbocken - han var väldigt sugen på baconost idag så jag tog tuben i ena handen och apportbocken i andra så fick han gripa, hålla fast och släppa på kommando. Var som vanligt tevksam i början, måste analysera föremålet först ju, men sen var det klart godkänt.
 
Glömde klickern idag så var lite lätt handikappad men lite träning fick vi till ändå, svårast var det med rutan då belöningsignalen inte blir lika precis. Träningspasset blev inte mycket mer än 30 minuter på grund av kylan, än har jag inte sett att Krio fått tasskramp men idag lyfte han ibland på tassarna ibland när vi var i snön på fotbollsplanen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela