träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

21 januari

Publicerad 2013-01-21 15:55:34 i Allmänt,

Igår blev det inte någon annan träning för Kiro än att vara med i stallet och ridhuset.
 
Idag har vi tränat lydnad på forbollsplanen.
 
Inkallning - bra
Inkallning med apport - bra förutom att han släppte apporten en gång när han satt och väntade.
Rutan - Första gången ute, gick över förväntan. Går de flesta gångerna in och placerar sig bra men ibland får han för sig att det är backa eller apportera kantband han ska göra. Sista gångerna hade han riktigt bra fart mot rautan trots att vi var väldigt nära. Fortfarande liten ruta.
Fritt följ - Lite för laddad idag så hamnade ofta för långt fram.
Ställande - Körde stadga. Sa stopp när vi stod stilla och gick sedan iväg. Fungerade bra de flesta gångerna. På slutet körde vi lite under baklängesmarsch det gick ok fram tills att jag tog baconosttuben, då fick jag inte gå många steg innan han började följa med. La till "stanna" då så fungerade det bra.
Läggande - körde lite lägganden med lak som belöning, gick sådär, han förstod vad jag menade men la sig inte med magen i backen på en gång = seg belöning. Får börja på lite trevligare underlag.
 
Inne körde vi lite skiften, inga direkta framsteg, skulle nog egentligen behöva hjälp för att veta hur jag ska gå vidare. Han tycker fortfarande att det är lite små"läskigt" men går inte iväg men är tveksam på att gå mot mig och ta belöning = sätter sig vi belöningssignal och vill helst inte lyfta rumpan för att ta belöningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela