träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

18 & 19 januari

Publicerad 2013-01-20 09:57:53 i Allmänt, Lydnad,

Nu har jag dåligt samvete för att det inte blivit mycket träning alls dessa dagar. Promenader har det blivit en del en inte jättelånga på grund av kylan.
 
På fredagen körde vi ett kort lydnadspass på forbollsplanen. Starter i fotgåendet som går bra om jag går riktigt långsamt i början men går jag iväg normalt tappar han kontakten får försöka ett tag till men fungerar det inte så får jag komma på något nytt sätt. Inkallning med apport gick lysande, lite kortare sträcka blev det idag så farten blev inte lika hög men helt ok. Körde ingång alla gånger vilket också gick bra. Körde lite ställanden, först med fokus på själva stoppet så snabb belöning och sen med stadga men det var svårt efter att ha fått belöning snabbt några gånger så väntade han inte mer än 2 sekunder så jag fick lägga till "stanna".
 
Utöver det har vi kört några korta pass med rutan vilket går framåt men det är svårt tycker Kiro som gärna vill försöka lyfta/apportera de överflödiga banden eller nosa/stå på en kon men allt oftare hamnar han riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela