träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

7 december

Publicerad 2013-12-07 20:46:38 i Bruks, Lydnad,

Långpromenad med lite rapport.
 
Vi körde på kort avstånd ca 100m med båda synliga. Husse sköt med knallpåken när han var på väg till mig ca halvvägs. Första gången vred han lite på huvudet men forsatte till mig och andra gången vred han på öronen och sista gången tror jag inte han gjort något, minskade inte på farten någon av gångerna. Än så länge ser det ut som om den planen kan fungera för att få ett riktigt bra och stabilt platsliggande med skott och budföring med skott för den delen också.
 
Hemma på kvällen körde vi lite fjärr men Kiro var lite seg och skeptisk så det gick sådär. Provade skiften stå-ligg och tvärtom med lite avstånd. Stå-ligg var tydligen svårt då men ligg-stå gick bättre. Jag måste komma på något sätt att få till bra skiften ligg-sitt och tvärtom nu byter han men vi är långt från målbilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela