träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

25 december

Publicerad 2013-12-25 19:53:38 i Bruks,

Idag blev det bara ett spår i regnet.
 
Måste ha blivit drygt 500m, framförallt i skogen. Liggtid drygt 1h och 5 föremål, 2 spårpinnar, 2 naturpinnar och slutpinne.
 
Det gick inte direkt lysande. Han tog upp spåret fint och hittade första pinnen men sen gick vi bort oss helt. Letade ett bra tag man fick inte upp spåret så då gick vi framåt till ett ställe jag visste att jag gått på och då tog han upp spåret igen. Men han hade många förutfattade meingar om vart jag hade gått. Ville gärna gå ut på en stig vi gått på ett par gånger och sen ner mot det höga gräset när spåret gick över en gräsmatta. Slarvig markering av ena naturpinnen och den andra naturpinnen hittade vi ju inte i och med att den låg på den delen av spåret Kiro inte hittade. Vet inte om regnet eller att jag gått spåret i gummistövlar gjorde det svår men det är nog lärorikt även när det inte går så bra som man hoppats. Bara att träna vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela