träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

21 december

Publicerad 2013-12-21 20:09:29 i Bruks,

Idag blev det spår och några rapportskick.
 
Spåret la jag i ett hygge, ganska jobbig terräng. Blev nog ca 300m och en liggtid på 1,5h tror jag. En vanlig spårpinne, två naturpinnar och slutpinnen. Alla pinnar in även om någon markering blev väldigt slarvig. I någon vinkel genade han och en gång tappade han spåret men tog upp det och kom rätt när jag tog tillbaka honom dit jag visste att spåret gick.
 
Rapportskicken gick bra men det var högt gräs och han ville helst inte ligga ner för då kunde han ju inte se mottagaren. Berith stod ca 30 m bakom Daniel och sköt när han sprang därifrån. Det gick över förväntan när han skulle springa tillbaka till Daniel så sprang han inte ända fram till henne istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela