träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

15 december

Publicerad 2013-12-16 20:26:55 i Agility, Lydnad,

Lydnad och agility idag.
 
På förmiddgen gick vi och tränade lite i LHU:s innelokal. Det gick väldigt upp och ner. Ett moment gick först såligt och en stund senare bra. Troligtvis var Kiro fortfarande trött i huvudet efter spåret igår.
 
Vi körde även lite på balansen vilket gick bra men gungan ville sig inte riktigt. Både påfart och avfart på balansen gick bra. Det var inte samma gunga som vi körde inne sist utan en äldre. Kiro gillade den inte och sprang på sidan flera gånger, när han väl sprang på den var det inga större problem, bra kontaktfält.
 
På kvällen var det inofficiell agility i ridhuset. Vi startade i öppen hopp- och agilityklass.Hoppklassen gick jättebra förutom att jag glömde bort en del av banan = disk. Agilityklassen gick också bra, dock med 15 fel, en rivning och två vägringar varav jag tar på mig den in i slalomet. Fick lite hjärnsläpp och glömde visa vart vi skulle så han började springa mot en tunnel istället och kom in jättekonstigt i slalomet när jag väl visade honom dit men när vi gjorde om slalomet gick det perfekt. Den andra vägringen blev på gungan inte helt förvånande. När han tog den gick det jättebra. Påfarten på balansen blev godkänd men han tog den inte som vi håller på att lära in, däremot avfarten satt perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela