träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

12 december

Publicerad 2013-12-13 20:09:30 i Bruks,

Eftersom snön försvunnit fick Kiro gå ett litet spår ikväll. Spåret blev kanske 2-300m men en hel del vinklar och bågar på en blöt äng. Liggtiden blev lite drygt 30 minuter och jag la ut totalt 5 föremål. En tygbit, tre spårpinnar och slutpinne. Det blåste en del och större delen av spåret låg i mot- eller sidvind.Kiro spårade jättefint trots vindförhållandena men han missade slutpinnen. Alla andra föremål tog han utan problem. Jag tror det kan ha blivit en svårighet att sista sträckan låg i medvind när resten av spåret inte gjorde det. Han måste ha hamnat lite på sidan av spåret och sen inte fått vittring på pinnen. När jag var säker på att han missat pinnen så bröt jag belönade för ett bra jobb och tog av selen så gick vi och letade efter pinnen tillsammans. Jag hittade den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela