träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

1 december

Publicerad 2013-12-01 19:01:17 i Agility, Lydnad,

Agility i ridhuset.
 
Vi körde en klass 1 agilitybana: http://wredebanor.files.wordpress.com/2010/01/090221haparandaag1.pdf
 
En del missar blev det. Första gången på gungan hoppade han av innan den landat. Sen slalomstrul. Andra ången fusk på båda kontaktfälten. Vi körde banan 2ggr och sen övade vi på de delarna som inte fungerade. Balanshidret där vi fick till bra kontaktfält på avfarterna men vi jobbade inte med påfarterna idag. Sen slalom - platten. Jag måste komma ihåg att inte sluta peppa när det är tre pinnar kvar för då tror han att han är klar och går ur, det gick bra tillslut. Utöver det så tränade vi på tillbakasvängar då Kiro tycker att en bra variant är att vända och hoppa samma hinder å andra hållet. Men han fattade snabbt hur han skulle göra och det gjorde jag också. Jag får vänta med att byta hand tills han är vid stödet. Sen körde vi banan ett par gånger till och tillslut gick det felfritt förutom miss på påfarten till balanshindret.
 
På em körde vi lite fjärr här hemma. Bra på plankan. Framförallt lägganden som han bjöd generöst på. Sen tog vi bort plankan och husse höll koll på baktassarna. Det gick helt ok men när jag flyttade bort en bit blev det lite svårt men han erbjuder backanden så han förstår att han inte ska dras sig mot mig eller godiset. Nästa gång måste jag prova med större avstånd MED plankan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela