träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

6 augusti

Publicerad 2013-08-06 21:27:05 i Agility,

Kort agilitypass på LHU idag. Fokus på slalom.
 
Byggde två kombinationer. En däck - 8-pinnars slalom - hinder och den andra hinder - 4-pinnars slalom - A-hindret. Det blev inte många slalomfel. På 8-pinnars slalomet tog jag bort två bågar i mitten och en gång skippade han del delen av slalomet och gick in igen där resten av bågarna var. Då sa jag att det var ju fel och så gjorde vi om och rätt. På 4-pinnars slalomet tog jag bort bågarna helt i slutet och det gick bra =)
 
Största framsteget var dock att han med glädje tog slalomen flera gånger spontant när vi bara gick förbi. Till och med när vi slutat slalomträningen helt och jag ställt tillbaka 12-pinnars slalomet helt utan bågar sprang han och tog det 3 gånger. Han fick belöning för alla tre trots att det blev lite missar två av gångerna. Att se den gången han tog hela 12-pinnars slalomet utan missar kändes overkligt, inte samma hund som inte hade en aning om vad han skulle göra med 4-pinnar i torsdags? Allt går om man bara är motiverad. Om ingången var rätt hann jag dock inte se.
 
Vi körde även lite kontaktfält, på A-hindret och på balansen. Det gick väl hyffsat men har gått bättre. En del fuskande men han vet vad han ska göra egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela