träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

7 april

Publicerad 2013-04-08 22:04:56 i Lydnad,

Igår flyttade vi till linköping på riktigt. Riktigt bra med promenadvägar och träningsplaner här vid Tinnerbäcken. Idag var det första gången på tävlingslydnadskusen för Anders Svensson som vi ska gå i vår. Den här gången var det mest teori om hur man lyckas på tävling i längden, det mesta var bekant men en hel del tips och råd att ta till sig i träningsupplägget. Mycket passivitet blev det vid genomgången, skittrist tyckte Kiro som pep en del men att vara passiv ska man också kunna.

Sen fick vi göra valfritt moment framför de andra och analysera tillsammans. Vi gjorde ställande under gång och ettans hopp . Ställande under gång gick bra men han var ganska disträ så själva fotgåendet blev inte så engagerat som jag önskar. Eftersom jag fick dra upp honom med en leksak innan så hade jag den i händerna bakom ryggen och någon tyckte det sågkonstigt ut. I hoppet ville han inte sätta sig vid ingången. Överlag ville han inte sätta sig eftersom det var blött på backen, inte i fotgåendet heller, så det måste vi träna på. Jag måste träna på att bli tydligare i fotgåendet när jag ska stanna. Lägga tyngden på det vänstra benet när jag tänker stanna var ett tips som jag ska träna på. Vi körde även en platsliggning med de andra där han blev låg(antagligen för att jag sa till ahn lite när han ideligen ville springa till Anders) och inte ville lägga sig på kommando när och stod bredvid och sen ville han inte ta godis när hag belönade efter en minut och sen fick jag ge dubbelkommando när han lättade lite och ville gå till mig. De andra hundarna brydde han sig iaf inte det minsta om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela