träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

28 april

Publicerad 2013-04-28 21:38:23 i Agility, Allmänt,

Idag var vi och titta på lydnadstävling på Linköpings brukshundsklubb. Såg klass 3, 2 och 1. Överlag förvånad över hur oförberedda många verkade. Får kanske veta själv snart hur svårt det är på tävling.
 
Vi åkte ut en sväng i en skog och sköt några skott. Totalt 4 när jag lekte med Kiro varav han endast släppte leksaken en gång och tog upp leken väldigt snabbt igen. Sen försökte vi ett vid passivitet när jag gav honom godis men då ville han bara springa till husse, han trodde väl väl att det var budföring. Han tog iaf godis efter skottet = inte rädd men ville inte leka med mig.
 
Vi körde ett kort pass med slalomträning hemma. Jag har varit lite slarvig med ingångsträningen så vi fokuserade på det. Med en port gick det jättebra men med två så var det svårare. Han blir lite het och springer bara in bland pinnarna och skäller ibland. Då blir det ingen belöning märkte han idag. Gången blev ju mycket smalare när jag vinklade portarna men det var inga problem bara han kom rätt in. I den här takten så kan han slalom om en vecka eller två, otroliga hunden :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela