träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

26 april

Publicerad 2013-04-27 22:34:25 i Agility, Lydnad,

Mycket hjärngympa idag. Vi körde:

Slalom – samma jobb som igår, stannar ibland i andra porten och missar den ibland. Måste jobba på min belöning så att han vet att den kommer framför och att inte belöna innan jag vet om han tar båda portarna rätt.

Tasstarget – körde lite för att uppdatera. Kul tyckte Kiro men stadgan kunde varit bättre.

Rutan – Mycket skall. Ska köra närmare så att han inte har så hög förväntan på att springa. Ställde sig ett par gånger för långt bak halvt utanför bra att han går på djupet men jag måste vara snabbare att ställa honom så att han inte hamnar utanför. Försökte ha tasstargeten i rutan men den sket han fullständigt i.

Hopp – lärde in hopp över mitt hembyggda hinder, det var kul tyckte Kiro.

Värmde upp med bland annat skritt över slalompinnarna när de låg på backen det gick väldigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela