träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

21 april

Publicerad 2013-04-21 21:13:05 i Bruks,

Idag körde vi igen lite budföring med skott men den här gången i skogen och på kortare avstånd. Eftersom vi bara var två körde vi bara med mottagaren som skytt inga problem förutom en överladdad hund. Sen fick husse kampa med Kiro och jag sköt kanske 20-30 meter bort. Kiro avbröt för att titta både skotten men tog upp leken snabbt igen. Jag tyckte inte att husse fick till en bra kamplek med Kiro utan att det blev mer jakt så jag provade att leka med honom när husse sköt vilket gick bra han släppte inte leksaken men all budföring har gjort att han nästan automatiskt drar mot skytten så han var på väg mot husse men släppte inte leksaken så jag kunde hålla kvar honom.

Sen gjorde vi ett uppletande på samma plats. Gjorde en korridor på ca 10x50 meter med 4 föremål. Han hittade alla saker men sprang inte raktutan utan drog åt det hållet där han sist hittade ett föremål så det tog ett tag att hitta alla och farten in kunde ha varit bättre framförallt med skinnhandsken som han nog helst hade behållit själv. Han ville inte leka när han lämnat föremålen så jag tror att han var trött, godis vill han dock gärna ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela