träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

12 april

Publicerad 2013-04-12 22:33:40 i Bruks, Lydnad,

Idag blev det lite lydnad och spår i regnet.

Lydnaden körde vi på en gräsmatta vid Coop. Körde platsliggning på ett lite annorlunda sätt så jag tog med mig locket till godisburken och lite godis ut och la ut det så han såg och sen gick jag tillbaka och satte honom upp och lät han springa fram och ta godisen. Det verkade fungera bra så han endast hoppade lite åt sidan vid en återgång. Körde inte långa stunder eftersom fokus var på återgångarna. Sen körde vi lite fotgående, ställande under gång , inkallningar och apportering vilket gick bra även om han ibland var lite seg med rumpan i backen. Blev endast 1 eller 2 omgångar av varje sak. Sen försökte vi oss på läggande under gång och första gången blev det visst ett sättande men sen gick det bra. Belönade direkt efter läggandet för att förtydliga.

Spåret la jag i en fårhage med skogsmark i naturreservatet. Det blev kanske runt 300 meter och fick ligga i cirka 30 minuter och jag ja ut 4 pinnar + slutpinne. Spåret gick bra, i början var han lite vimsig och var ute ett par gånger på ett område med snö som jag gick runt och letade. Alla pinnar hittade han även om han fick gå tillbaka och leta efter den ena. Var första eller andra gången vi spårade i regn så det gick över förväntan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela