träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

30 november

Publicerad 2012-11-30 21:02:00 i Allmänt, Lydnad,

En fredagkväll som jag för en gång skull inte jobbar och Kiro verkar må bra nu, är väldigt hungrig =). Över ett halvt kilo har han tappat sen han blev dålig i måndags morse. Tur att han hade lite reserver innan.
 
Lite lydnadsträning blev det.
 
Kryp inne på mattan, det gick lite bättre än igår, några bra förflyttningar av bakbenen. jag tror att poletten börjar trilla ner, får se om den landar i helgen. Eftersom jag är ovan vid att änvända hjälpåen i form av stickan så kommer säkert inlärningen att gå långsammare än när jag frishejpar. Gäller bara att ha tålamod.
 
Lydnad på fotbollsplanen med husse.
 
Fritt följ: Mycket bra idag. Gick bara tre gånger eftersom det gick så bra. Husse kommenderade. Matte måste dock bli bättre på hur man vänder helt om vänster utan att stanna.
 
Apportera spårpinnar gick jättebra. Totalt blev det 4 eller 5 stycken. Sista pinnen klickade jag inte på väg tillbaka utan väntade för att se vad han skulle göra och han gjorde en jättefin ingång utan att spotta ut pinnen =D
 
1:an apprtering av rullad katalog gick jättebra. Griper riktigt bra, vill verkligen hålla i den och håller sedan utan att tveka tills belöning eller losskommando.
 
Gripande av träapporten gick över förvantan, kunde vara lite säkrare/snabbare men har blivit bättre. Höll fast helt ok.
 
Avslutade med lite budföring eftersom han tycker att det är så kul. Har lite bråttom iväg ingen efter att ha fått belöning hos mottagaren men sista vändan hos mig väntade han på kommando så efter belöning hos husse slutade vi.
 
Lite men rolig träning idag. Han är nog fortfarande lite matt efter flera dagars strulande mage så vi kör bara korta pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela