träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

Julafton

Publicerad 2012-12-26 09:50:00 i Allmänt,

Julen i år spenderades i Vimmerby. Kiro skötte sig utmärkt större delen av tiden.
 
En tveksam tomte:


Poserar hellre med en smällkaramell:
 
Riktiga tiggarögon:
 
Vi har lyckats att köra lite klickerträning på kul med bok som taget och gripande av en träslev utan att han tyckte att jag var arg. Jag tror att jag har kommit på varför han tycker att jag bli arg. Jag har försökt att lägga på kommandot "ner" vid läggande från stå i fjärren antagligen har jag sagt det lite för bestämt och då har han tyckt att det låter som "nej" istället. Sedan har han förknippat det med klickerträningen och då framförallt vid fjärren.
 
Jag har försökt att tränka ut bra kommandon till fjärren och det blir nog på engelska.
 
Stå-sitt = sat
Stå-ligg = down
Ligg-sitt = up
Sitt - stå  och ligg-stå = stand
Sitt - ligg = lay eller ligg eftersom det fungerar redan nu.
 
Får se hur det fungerar när vi kommer igång med den träningen igen. Just nu funderar jag på att bra upplägg av träningen av framförgående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela