träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

8 december

Publicerad 2012-12-08 23:18:00 i Allmänt,

Idag var vi hos mamma och Kiro var med i stallet och även lite när jag red.
 
Kiro kunde inte springa riktigt lika snabbt som hästen i snön:
 
Hemma har vi tränat lite kryp vilket gick helt ok. Började med stickan men tog sedan bort den, fick hjälpa lite med handen då. Jag vet inte riktigt hur jag ska få till att krypa längre sträckor då den enda mattan jag har att träna på bara är 2 meter lång.
 
Vi började även shejpa lite på stå-sitt till eventuell framtida fjärrdirigering. Började med att få honom att förstå att att han skulle tänka bakåt och sedan höja upp godishanden så han satte sig ner i backrörelsen. Det kan bli ganska bra tror jag om jag lägger upp inlärningen rätt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela