träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

5 december

Publicerad 2012-12-05 21:32:00 i Kondition, Lydnad,

Det här blir nog den absolut minst produktiva träningsveckan sen Kiro kom hit. Igår körde vi ett kort pass kryp vilket gick jättebra i slutet körde jag lite utan stickan och han verkade förstå ungefär vad han skulle göra. Då belönade jag för rörelse framåt. med stickan kunde han krypa 1 meter utan större problem flera gånger.
 
Idag var det inge vidare väder, blåst och snö så jag cyklade till hunddagiset direkt från jobbet för att slippa ge mig ut med bilen i snön och halkan. Sen fick Kiro springa bredvid en cykel i koppel första gången i sitt liv. Det gick jättebra, han var lite skeptisk och vi måste träna på att inte försöka att byta sida framför cykeln.
 
I övrigt så har det bara blivit flumträning idag, lite kryp, fritt följ (gick inge vidare inne), försökte ligg/stå igen vilket inte gick alls får väl börja från början igen med det så kanske han kommer ihåg. Vi gick ut och körde lite fritt följ vilket inte heller gick jättebra, ofukuserad hund och matte, vi körde även några stopp vilket däremot gick jättebra till och med från lite högre fart.
 
Imorgon ska vi göra kvällsinspektioner och på fredag jobbar jag på posten på kvällen. Kiro kommer att vara väl uppvilad till helgen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela