träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

15 december

Publicerad 2012-12-15 18:35:00 i Allmänt, Lydnad,

Ingen som helst träning igår då jag jobbade 13,5 timmar totalt.
 
Idag blev det lite träning men mest bus på förmiddagen. Vi körde iaf lite fritt följ, stopp, stå-sitt och apportering mellan fotbollsplanen och centrum. Det mesta gick ok förutom stopp där jag antagligen gick ut lite för svårt genom att småspringa. När jag drog ner tempot gick det ok. Måste bara träna på att stanna kvar. Högersvängarna i frittfölj måste vi nog träna lite mer på inne utan störningar.
 
Fösökte träna lite inne på eftermiddagen men Kiro var inte alls med på noterna så jag gav upp ganska snabbt. Det enda vettiga blev plats (ligga med huvudet i backen mellan frambenen) vilket gick helt ok när jag försökte lura locka honom att röra på sig med en godis, det gick han inte på. Om jag däremot rörde mig hastigt så var det för mycket störning.
 
Trött hund idag tydligen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela