träningmedkiro.blogg.se

Träningsdagbok över träningen med Kiro en Australian kelpie

13 december

Publicerad 2012-12-13 22:02:00 i Lydnad,

Lika lugnt den här veckan som förra =(
 
Kommer hem från jobbet och sätter mig och söker jobb och imorgon jobbar jag på posten på kvällen.
 
Lite lydnad har det iaf blivit igår och idag.
 
Kryp: tekniken börjar bli riktigt bra, han provar ibland att resa sig. Efter en felbelöning av mig är han lite osäker i starten så jag har fått hjälpa med handen en del.
 
Bakbenskontroll med kloss/target: igår var det lite si sådär men idag lossnade det ganska bra.
 
Fjärr stå-sitt: har han tydligen lärt sig nästintill klockrent utan att jag märkt det upptäckte jag idag när jag gick tillbaka till backa övningar. Ska bara sätta kommando på det.
 
Idag körde vi även lite lydnad ute mellan fotbollsplanen och centrum.
 
Fritt följ: Ibland jättebra och ibland oengagerat. Släpper i högersvängar både 90 grader och helt om. Vi har inte tränat så mycket på det sen vi började med vänster helt om. Bara att träna mer.
 
Stopp: Riktigt bra. Körde rakt fram i småjogg från början. Körde även från fotposition några gånger. Riktigt bra. Ska bara få till stadgan efter stoppet. Belönar jag inte på en gång så fortsätte han framåt efter någon sekund då han antagligen tror att det inte var rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Renate

25-årig hundträningsgalning som bor i Linköping och jobbar som livsmedelsinspektör.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela